Följare

tisdag 10 april 2012

Sy är inte min grej...

Ännu en dag med tråkigt väder, suck. 

Hann iallafall slänga ljung mm och plantera lite frost tåliga vårblommor innan det kalla och tråkiga vädret kom lagom till påsk. Nu finns det iallafall några färgklickar att titta ut på men själva städningen av balkongen kom av sig så det får jag ta tag i så fort vädret blir bättre, tills dess får det bli vårpyssel inne...

Hittade en tygaffär i Huskvarna som har det mesta och till jätte bra priser. Köpte alla tyger till Ebbas rum och lite spetsar där. Hittade också ett tyg som blir perfekt till kuddarna i vardagsrumsoffan, ska bara sy ihop dem....                        Jag är ingen hejare på att sy, gillar det inte alls om jag ska vara ärlig, så då förstår ni varför jag är så stolt över gardinen och rosa kudden som jag lyckades knåpa ihop till Ebbas rum i helgen. Tog en hel dagen... och jag lyckades dessutom sy fast en dragkedja på kudden, första någonsin.
                                                                   Har en tendens att samla ihop allt som ska sys tills mamma kommer på besök men ville överraska Ebba så då blev det till att bita i det sura äpplet och göra det själv. Allt slit var värt det när Ebba kom hem i går, hon sken upp som en sol när hon kom in i rummet och nu på eftermiddagen visade hon stolt upp resultatet för en kompis. 
                                               Tack och lov krävdes det inga stygn för att få tyget på sänggaveln på plats, hade nog fått se mig själv besegrad i så fall. En häftpistol laddad med klamrar var allt som behövdes - gillar i massor.     Nu hoppas jag att Ebba är nöjd med sitt rum i några år framöver men brås hon på sin mor så lär det inte dröja länge innan hon vill göra om igen...                                                               Önskar er alla en trevlig kväll!       Kram Anna


1 kommentar:

  1. Hej svejs!
    Skönt att påsken är över tycker jag! vad fint det blev i Ebbas rum! nu får vi jobba på till nästa ledighet, Ha det så gott Meta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar!